Robootika on mänguline õppevorm lasteaia lastele. See on arendav ja kaasaegne õppe- ja mängukeskkond. Robootikavahendeid integreeritakse kõikidesse õppevaldkondadesse ning nende abil teotatakse laste üldoskuste arengut.
Kasutades haridusroboteid ja teisi IT-vahendeid laste tegevuste rikastamiseks, ergutame neis ka huvi tehnika vastu. Robootika toetab matemaatilise mõtlemise, loovuse, loogiliste seoste loomise, koostöö- ning arusaamis- ja järeldamisoskuste, üldse aktiivse mõtteviisi arengut. Laps tutvub lihtsamate programmeerimiskeskkondadega, loob koostöös täiskasvanuga kergemat meediasisu, tutvub erinevate äppide kasutamise võimalustega ning omandab lihtsamad programmeerimisvõtted, juhtides roboteid käsitsi või tahvelarvuti abiga.
Peamised eesmärgid:
lapsel areneb mõtlemine ja probleemide lahendamise oskus;
lapsel areneb ja rakendub loovus ja kujutlusvõime;
laps oskab luua ja mõista põhjus-tagajärg seoseid;
lapsel areneb koostöö- ja suhtlemisoskus, hoolivus kaaslaste suhtes ja grupis tegutsemisoskus (üldoskused);
laps omandab valdkondlikud oskused tulemuslikumalt digivahendite kaasabil praktilises tegevuses.
Eesmärkide täitmise põhimõtteid:
laste tegevused on mängulised ja praktilised;
lapsed õpivad avastamise, vaatlemise, uurimise ja katsetamise kaudu;
arvestame lapse individuaalsuse ja arenguga;
järgime rühma eripära;
digivahendid on rühmades igapäevaselt nende kasutamise ajakava järgi olemas;
digitegevused on planeeritud ja nähtavad Stuudiumi päevikus;
tegevused toimuvad väikestes gruppides, arvestades laste võimeid (raskusastmed) ja huvisid;
digivahendite kaasabil on lõimitud üldoskused ning erinevad õppe- ja kasvatustöö valdkonnad;
toetame laste huvi, õhinat, tegutsemislusti, pakume põnevust.