Robootika ja digiõpe lasteaias

Robootika on mänguline õppevorm lasteaia lastele. See on arendav ja kaasaegne õppe- ja mängukeskkond. Robootikavahendeid integreeritakse kõikidesse õppevaldkondadesse ning nende abil teotatakse laste üldoskuste arengut.  

 

Kasutades haridusroboteid ja teisi IT-vahendeid laste tegevuste rikastamiseks, ergutame neis ka huvi tehnika vastu. Robootika toetab matemaatilise mõtlemise, loovuse, loogiliste seoste loomise, koostöö- ning arusaamis- ja järeldamisoskuste, üldse aktiivse mõtteviisi arengut. Laps tutvub lihtsamate programmeerimiskeskkondadega, loob koostöös täiskasvanuga kergemat meediasisu, tutvub erinevate äppide kasutamise võimalustega ning omandab lihtsamad programmeerimisvõtted, juhtides roboteid käsitsi või tahvelarvuti abiga. 

 

Peamised eesmärgid:  

  • lapsel areneb mõtlemine ja probleemide lahendamise oskus; 

  • lapsel areneb ja rakendub loovus ja kujutlusvõime; 

  • laps oskab luua ja mõista põhjus-tagajärg seoseid; 

  • lapsel areneb koostöö- ja suhtlemisoskus, hoolivus kaaslaste suhtes ja grupis tegutsemisoskus (üldoskused);  

  • laps omandab valdkondlikud oskused tulemuslikumalt digivahendite kaasabil praktilises tegevuses. 


Eesmärkide täitmise põhimõtteid: 

  •  laste tegevused on mängulised ja praktilised; 

  •  lapsed õpivad avastamise, vaatlemise, uurimise ja katsetamise kaudu; 

  •  arvestame lapse individuaalsuse ja arenguga;  

  •  järgime rühma eripära; 

  •  digivahendid on rühmades igapäevaselt nende kasutamise ajakava järgi olemas;  

  • digitegevused on planeeritud ja nähtavad Stuudiumi päevikus;  

  • tegevused toimuvad väikestes gruppides, arvestades laste võimeid (raskusastmed) ja huvisid; 

  •  digivahendite kaasabil on lõimitud üldoskused ning erinevad õppe- ja kasvatustöö valdkonnad; 

  • toetame laste huvi, õhinat, tegutsemislusti, pakume põnevust.  

Avaldatud 13.01.2025. Viimati muudetud 20.05.2025.